woensdag 23 mei 2012

Lappendag...

Gisteren hadden we lappendag in Bolsward. Nou ja lappendag, als er vier kramen met lapjes waren is dat veel. Echt een tegenvaller vooral als je de lapjesmarkt in Utrecht en Kampen gewend bent. En bij deze vier kramen zat ook niks wat bij mij door de keuring kwam. Jammer, want ik wil eigenlijk van die felgekleurde spijkerjasjes voor de meiden maken. Toch kwam ik helemaal blij thuis.
Er stond namelijk een quiltkraam www.hobbyshopfugeltsje.nl en helemaal blij werd ik toen bleek dat ze in Bolsward zat. Ennnn quilt en applicatiecursussen geeft. Nou, ik ben verkocht....



Deze lekker zomerse lapjes heb ik bij haar gekocht. Ohhh! al mooi om naar te kijken...


Mijmerend met een lekker broodje en aardbeien droomde ik wat ik van al dat moois zal kunnen maken. Bedacht ik dat ik eerst mijn "little patchwork village wall quilt" van Rosalie Quinlan af moet maken. En dan pas met een nieuwe mag beginnen.


Zover ben ik al met mijn quilt.



De quiltwinkel moet nog even wachten maar Miranda ik kom er aan, want die ene quilt kom ik bij je maken op cursus...

6 opmerkingen:

  1. Ziet er erg vrolijk uit Marguerite !
    Dat quilten lijkt me niks voor mij. Maar er worden wel erg mooie dingen mee gemaakt.
    Ik hou je blog in de gaten !!!!

    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellige stofjes heb je gekocht, super! De markt in Kampen is trouwens wat stoffenkramen betreft ook niet meer wat het een jaar of tien geleden was, helaas....maar het wordt overal minder hoor ik. Ik ga er soms nog wel eens heen, er staan nog wel een paar kramen met stof, voor fournituren kan ik er trouwens wel altijd goed slagen.
    Utrecht blijft top!
    Succes met je quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vrolijke lapjes..o daar ga je heel
    mooie dingen van maken....jij verzint gewoon
    iets heel moois.


    We zien het wel!!!!!
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marguerite,
    Leuk om te horen dat je mijn winkeltje en de bijbehorende quilts enz, zo geweldig vindt.
    Ik hoop je weer te zien bij een van de cursussen van mij in het najaar. Gezellig met z'n allen bezig te zijn met een mooi project.
    Gr. Miranda
    PS. En veel kijk plezier naar die mooie lapjes die je bij mij hebt gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zijn zeker leuke lapjes Marguerite! Ik heb al heel veel gemaakt, maar nog nooit geen quilt van allerlei lapjes....staat wel op mijn verlanglijstje overigens!
    Scahttige olifantjes in je header trouwens.
    hele fijne dag, liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou ja zeg, mis ik deze post van je, maar ja als het mooi weer is dan zit ik niet achter de computer, maar achter in de tuin! hihihi...
    Maar wat heb je gave stof gekocht zeg! Ook echt mijn kleurtjes!
    Ooooh, je moet echt je quilt afmaken hoor! Hij is werkelijk prachtig!~

    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen