woensdag 27 juni 2012

In de tuin...

Het liefst was ik nu in de tuin. Zat op dit bankje met mijn kussen in de rug, te genieten van het zonnetje met een kop thee en een spannend boek of mooi tijdschrift.


Zoals ik eerder vertelde is dit kussen door jongste dochter ingepikt. De stofjes van dit kussen kleuren niet echt bij haar kamer. Ze heeft een "ik hou van Holland" kamer, klederdrachtstofjes en veel rood-wit-blauw.


Het gaat haar waarschijnlijk om het patroontje (hoop ik) en ik heb nog klederdrachtstofjes liggen dus dit ideetje stop ik in het potje "dit wil ik nog maken".


Dit kussen heb ik jaren terug gemaakt. Voor haar overgordijnen heb ik dezelfde stofjes gebruikt, die laat ik een ander keertje wel zien.


Ondanks dat ik momenteel weinig in de tuin te vinden ben gebeurt er van alles. Vroeger was ik altijd aan het harken en lag de aarde er perfect bij. Dat vonden de katten in de buurt helemaal te gek. In de hele wijk hoefde niemand zijn kattebak te verschonen. Nee dat deed ik wel!! Ze zaten met z'n allen gezellig in mijn tuin te poe.... Nu hark ik weinig meer en laat ik ook aangewaaide zaadjes lekker hun gang gaan. Niet dat mijn tuin een oerwoud is zo ver laat ik het niet gaan.


Heb nu een hele rand met papavers staan. Vind het zo'n mooie bloem. Als knop laat hij zijn kopje hangen dan komt de mooie rode bloem, dit is een dubbele, en daarna de mooie zaaddoos met wel duizenden zaadjes.
En volgend jaar hebben we er weer meer....

8 opmerkingen:

  1. O wat is de trick cards kussen mooi geworden.
    Gr. Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi gemaakt Marquerite.!! Groetjes Marga.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kussen is echt super gaaf geworden!
    En je tuintje staat hier en daar ook mooi in de bloei!

    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou leuk zeg dat die zijn komen aanwaaien. Hier komt wel eens wat onder de schutting door van de buren of er groeit iets uit het vogelzaad wat op de grond is gevallen.
    Jammer dat je je kussen nu kwijt bent staat mooi op de bank. Dat rood wit blauw Hollandse thema is leuk en fris. Mooi kussen is dat ook.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig kussen hoor. Ik kan me goed voorstellen dat ze m ingepikt heeft!
    Wij zitten altijd voren, maar tegenwoordig is het niet meer te harden van de stank van kattenpoep. Ik erger me kapot, en weet niet wat ik ermee aanmoet om het te stoppen.
    tips zijn welkom.
    fijne dag, liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  6. tja, poezen houden nu eenmaal van een schone kattenbak. jammer dat een spic en spantuin verward wordt met een leuke kattenbak. groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Al weer zo'n prachtig kussen.
    Ik vind je geborduurde nog steeds het mooist.

    Wij hebben in onze buurt gelukkig niet zo veel katten meer want het is echt goor als je eerst je tuin moet ontpoepen voor je buiten kan zitten.
    Misschien toch een tip van oma toepassen ofzo. Volgens mij houden ze niet van koffieprut (of waren dat slakken?)

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marguerite,
    Bedankt voor je leuke berichtje op mijn blog!
    Zelf maak je ook hele leuke dingen. Heb je de olifantjes in je kopfoto ook zelf gemaakt? Die zijn heel schattig! Ik kom vast nog eens vaker op bezoek!

    BeantwoordenVerwijderen