zaterdag 7 september 2013

De tijd vliegt...

Tijdens het bladeren door mijn boek 'Sylvia's Bridal Sampler' kwam ik een blok tegen waarbij ik meteen dacht die moet ik 'nu' maken. Eén stofje wist ik zeker dat die in dit blok moest komen. Namelijk de stof van mijn trouwjurk. Ook moest het blok vandaag af zijn.
Het is vandaag precies 21 jaar geleden dat we getrouwd zijn.


Nummer L-4 Bride's Bouquet.


Het patroon van mijn jurk kwam uit een Ariadne. Heb vandaag nog oude jaargangen doorgebladerd om te kijken of ik het originele patroon nog kon vinden. Helaas is dat niet gelukt. De jurk is door mijn moeder gemaakt. Bij de gordijnenwinkel hebben we 10 meter van deze stof gekocht. Veel meer dan nodig was, want je kon de stof natuurlijk ook verknippen/versnijden. Dit is gelukkig niet gebeurt, houd wel in dat je nog overal bij ons in huis en bij mijn moeder deze stof in verschillende creaties tegenkomt.


Het weer was 21 jaar bijna hetzelfde als vandaag.
Maar deze heren hebben nu al het idee dat de Elfstedentocht verreden gaat worden. Ze zijn druk aan het oefenen. Hoop dat ze het nog lang op deze manier moeten doen...

16 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuke post Marguerite! Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijksdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag. Dat is inderdaad een blok die vandaag gemaakt moest worden.
    Je blok ziet er net zo mooi uit als jij 21 jaar terug.
    Gr. Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met jullie trouwdag. Nog een hele gezellige avond. En je blok is weer super. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je 21ste trouwdag !!
    Over 16 dagen vieren wij de 19e. Nou ja, vieren....
    Meestal wordt die dag 'vergeten' omdat onze oudste de 24ste jarig is en we daar dan drukker mee zijn haha.
    Wat leuk dat je moeder je trouwjurk zelf heeft gemaakt !
    Het is een prachtig 'gordijn' hoor !!!
    En zo leuk dat je daar de stof nu weer van in je blok hebt gemaakt.
    Prachtig.

    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met jullie 21ste trouwdag. Wat vliegt de tijd toch. Wij zijn 20 jaar samen (niet getrouwd) en sommige dingen lijken gisteren gebeurd. Spannend hoor om je trouwjurk te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met jullie 21ste trouwdag Marguerite, en wat een leuke trouwfoto. Prachtig je blokje, ziet er weer super uit en oh jeetje je trouwjurk gebruiken, wel heel speciaal.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk,Gefeliciteerd met jullie trouwdag.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat bijzonder dat dit nu zo samen komt. Gefeliciteerd! Op naar de volgende 21!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van harte Marguerite en je had een prachtige jurk aan.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte met je trouwdag, wat ontzettend leuk dat je moeder die creatie voor je maakte en dat jij er nu mee bezig bent geweest.
    heel bijzonder!!

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lekker jong stel waren jullie toen! Ja ja waar blijft de tijd... Prachtige jurk had je aan en zo te zien mooi gemaakt door je moeder.
    Alleen lijkt de stof daar meer oranje als in je blok.
    Maar erg leuk dat de stof nu ook in je quilt komt.
    Ik neem aan dat je de stof uit een restlap hebt geknipt en niet uit je jurk van destijds.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kleur is ossebloed rood.
      En in mijn blokje is een restantje gebruikt hoor! Niet dat er een gat in mijn rok zit. Hahaha...
      En ik denk niet dat je het herkend maar wij zijn op de boot van Sinterklaas getrouwd. Weet niet of ze deze boot nog steeds gebruiken maar 20 jaar terug wel.

      Verwijderen
  12. Vergeet ik nog: gefeliciteerd met jullie trouwdag!
    Nog 4 jaar dan is het groot feest!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje zeg is het alweer zo lang geleden dat jullie zijn getrouwd! Deze maand zijn wij 16 jaar getrouwd de tijd vliegt echt voorbij hoor! Nog gefeliciteerd!

    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. gefeliciteerd nog!! wat een mooi idee om je trouwjurkstof erin te verwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag.
    En wat weer een mooi blok. Met een extra betekenis, zoals je dit hebt gemaakt.
    Het zal je altijd herinneren aan de dag waarop je dit blok hebt gemaakt. Ik vind dat een mooie gedachte.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen