donderdag 12 september 2013

Herfst...

Aan het begin van de week had ik het gevoel dat de zomer voorbij was en de herfst echt was begonnen.
Dus toen ik onderweg naar Workum bij een boerderij een kraam vol met kalebassen zag liggen moest ik even in de berm parkeren, mooie kalebassen uitzoeken en geld in busje doen.


Op mijn ladekastje in de keuken heb ik deze schaal neergezet.


En op het aanrecht deze lieve kleintjes. Het is een heel ander gezicht dan wat er normaal op het bovenste bord ligt. Dat lijkt meestal meer op de keukenla, een rommeltje dus.


Het hele huis, en natuurlijk ook de tuin, zit van onder tot boven vol met spinnen. Heb vandaag toch maar aan de glazenwasser gevraagd of hij binnenkort boven de ramen wil zemen en meteen de boeiboorden mee wil nemen. Maar eerst moeten de zwaluwen weg zijn anders heeft het geen zin.
Het weer was vandaag zo lekker dat de zwaluwen nog wel een poosje blijven, denk ik.


Dacht dat ik 25 blokken van mijn SBS-quilt af had. Tijd voor een foto. Bij het neerleggen bleek dat het er 26 waren. De foto was met 25 wat netter geweest, maar ja nu ligt er eentje dwars.
Zat van de week even in een dipje. Ging ineens twijfelen of ik alle stukken die beige van kleur zijn niet van dezelfde stof had moeten maken. Tot ik vandaag in de nieuwe Quilt en Zo zat te lezen. En een stukje las van quilting Jeannet. Ze schreef: 'De beste tip die ik kan geven is: denk niet te lang na over kleurcombinaties'.
Bedankt Jeannet! Nu ga ik morgen weer vol goede moed aan de slag.
Op naar blokje zevenentwintig...

7 opmerkingen:

  1. Mooie sfeerfoto's van je kalebassen.
    Staat gelijk zo gezellig.
    Je SBS blokken zijn prachtig.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, je blokken zijn toch echt prachtig en met je aarzeling? Is heel normaal, ik ga er mee naar bed en sta er mee op!!! Soms hoor, niet altijd.
    lekker van genieten en gewoon rustig doorgaan. je haalt de herfst mooi in huis!
    doeg
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn Marguerite dat je weer verder kunt, het is echt waar, hoe langer je er over denkt, hoe moeilijker het wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Denk niet te lang na over kleurcombinaties.......???
    Oeps, ik vind het ook moeilijk en denk er vaak heeeeeell lang over na.
    Maar vind het ook wel leuk om zo te dubben. Wil niet straks als de quilt klaar is ontevreden zijn over de kleuren.
    Maar misschien is het beter om snel te kiezen, ik weet het niet.
    Maar in jouw geval is het misschien best spannend om er regelmatig een ander kleurtje tussen te doen.
    Die spinnen.... is dat zo'n klein raampje, of zijn dat reuze spinnen? Jeetje wat een enorme joekels, word al bang als ik naar die foto kijk. En ook binnen? Moet er niet aan denken!
    Zo leuk dat je kalebassen kunt komen langs de weg en dan geld in een bakje doen, dat gaat niet in de grote stad. Dan zouden de kalebassen én het geld weg zijn.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stiekem ook wel weer gezellig hè die herfst. Gezellig!
    Je quilt wordt zo mooi, niet twijfelen hoor, hij is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt het binnen al lekker gezellig gemaakt met die pompoenen. Dan is het minder erg om binnen te zijn. Wat ben je al ver met je quilt. Hij wordt prachtig. Ik denk dat als je teveel nadenk over combinaties je steeds uitkomt op hetzelfde en als je gewoon iets grijpt je soms onverwacht en mooie combinaties krijgt... Ik zou het zeker ook zo doen.

    Fijn weekend.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Volgens mij is het juist wel leuk om verschillende stofjes te gebruiken. Dat maakt het allemaal wat spannender en het ziet er toch ook prachtig uit? Je bent ook best al ver zeg! Ga je eerst alle blokken maken en dan de sashings?

    BeantwoordenVerwijderen